Еволюція вітчизняних АЗС
Автозаправна станція – одне з найбільш відвідуваних місць для будь-якого автомобіліста. Щоби заправити свій транспортний засіб, автовласник витрачає чималі гроші. Ось чому ціни на бензин – це тема, що завжди гаряче обговорюється. А ще часто автолюбителі нарікають на якість палива. Тому автозаправки у боротьбі за клієнта намагаються пропонувати якісне пальне, використовувати нові паливороздавальні колонки та залучають автомобілістів додатковими послугами.
Сучасна АЗС – це складний комплекс, де заправка автомобіля паливом – лише одна з безлічі пропонованих послуг. Тут можна помити автомобіль, перекусити у кафе, купити товари першої потреби. Але ще півстоліття тому все було не так. На АЗС можна було лише заправитися від колонки чи цистерни та продовжити свій шлях.
Еволюція автозаправних станцій
У Російській імперії автозаправки являли собою найпростіші колонки, що були у великих містах. Усього таких станцій налічувалося близько 500. Їх відкриття передувало підписання договору між “Імператорським Автомобільним Товариством” та Товариством “Бр. Нобель”.
У СРСР мережа заправок почала активно розвиватися після закінчення Другої світової війни. Цьому сприяло те, що громадяни мають більше автомобілів. Спочатку це були трофейні машини, потім почав розвиватися вітчизняний автопром.
І все ж потреби у великій кількості АЗС в СРСР не було. Автомобіль залишався досить рідкісним явищем. Працювали автозаправки дещо незвичайно для сучасної людини. Заправитися за готівку там було неможливо. Приймалися лише талони. Організації їх отримували за рознарядкою, а приватні особи мали купувати в магазинах. Відмінний приклад того, як працювала звичайна АЗС у нашій країні на початку 60-х років, показаний у фільмі “Королева бензоколонки”. На той час автозаправки почали надавати автомобілістам додаткові послуги.
Цікаво, що в СРСР використовувався бензин нижчої якості, ніж у європейських країнах. Тому спеціально для іноземців існували спеціальні АЗС, де можна було придбати 95-й бензин.
Тільки з виходом з конвеєра найновішого автомобіля – ВАЗ-2101 – у СРСР почався автомобільний бум. Кількість транспорту зростала, тому існуючі заправки не справлялися зі своєю функцією. До того ж, новинку потрібно було заправляти 80-м чи навіть 92-м бензином, який на початку 70-х років був у дефіциті. Проблему вдалося вирішити лише за кілька років. У країні побільшало заправок, на яких продавався бензин різних марок.