Інформаційні технології та автоматизація АЗС
В наш час автозаправні станції займають значний сегмент ринку. При цьому сучасні АЗС дуже відрізняються від автозаправок, які працювали 15 років тому. Тепер АЗС – це не просто місце заправлення паливом, а повноцінний пункт технічного обслуговування у поєднанні з додатковими послугами.
На автозаправках нашого часу використовують якісне обладнання, інноваційні паливороздавальні колонки, зручний сервіс. Звичайно, щоб налагодити продуктивну роботу АЗС потрібно привести її у відповідність з інформаційними технологіями, що розвіваються. Повна автоматизація – це першочергове завдання.
Автоматизація автозаправної станції має охопити два рівні високого значення: автоматичне керування обладнанням для АЗС та керування бізнес-процесами. Відомо, що автозаправка має набагато складніше і різноманітніше обладнання, ніж супермаркети, наприклад.
АЗС використовує звичні торговельні пристрої на кшталт касового апарату, сканера, що зчитує штрих-код або пристрій для розпізнавання карток. Але окрім цього, автозаправна станція має паливороздавальні колонки, пістолети для заправки, резервуарне обладнання.
При цьому варто відзначити, що сьогоднішні паливороздавальні колонки – це складний пристрій, який керує спеціальними протоколами. Причому всі виробники стовпчиків для АЗС пропонують свої особливі технології.
Більшість пропонованих паливороздавальних колонок мають у своєму розпорядженні вбудований протокол IFSF, який збільшує рівень сумісності протоколів у торговельній сфері та в області, де використовуються нафтопродукти.
Головною метою розвитку даного сегмента є інтегроване управління та автоматизація всього комплексу автозаправної станції. Перші кроки вже зроблено. Наприклад, є можливість керувати процесами у різних підрозділах АЗС у віддаленому режимі. До того ж канали зв’язку стали надійнішими.