Оптимальна кількість паливороздавальних колонок для АЗС
Безумовно, для оптимальної роботи та окупності автозаправки необхідно визначити необхідну кількість паливороздавальних колонок. Паливороздавальні колонки – це основне обладнання АЗС від якості та кількість якого залежить популярність автозаправки, прибуток та окупність. Від кількості колонок для АЗС залежить і конструкція навісу – чим більше колонок, тим більше навіс, що також впливає на вартість. Як бачимо, питання кількості колонок – це важливий момент, що потребує уважного підходу.
Відомо, що нині кількість колонок на АЗС не регламентується законом. Вирішення цього питання лежить виключно на власнику автозаправної станції. Єдине що впливає на кількість ТРК – здоровий глузд та розрахунки власника. Розрахунки мають відштовхуватися від певних чинників.
Які чинники впливають визначення кількості паливороздавальних колонок?
По-перше, важливим фактором є кількість клієнтів, які заїжджатимуть на Вашу АЗС для заправки. Що б приблизно це визначити, потрібно спостерігати протягом кількох тижнів за рухом на дорозі, розраховуючи: протягом дня відзначати скільки мимо, обраної ділянки для АЗС проїжджає машин (легкових і вантажних).
По-друге, потрібно визначити відстань до найближчої автозаправки конкурента, що дасть змогу вивести приблизний відсоток клієнтів, які заїжджатимуть на Вашу АЗС.
Найчастіше визначення кількості паливороздавальних колонок визначають лише два вищеназваних параметра. Однак, не можна зважати на такий важливий фактор, як час, який витрачається на обслуговування одного клієнта на Вашій автозаправці. На час обслуговування впливає швидкість подачі палива, що залежить від якості колонки та час, витрачений на всі касові операції: розрахунок та ін.
Також можна вважати час на передоплату за палива. Як правило, клієнт обслуговується за 5-7 хвилин. Проте, якщо на автозаправці передбачено магазин, можна збільшити час обслуговування – 15 хвилин. Цього часу клієнту вистачить щоб купити щось у магазині, розплатитися, заправитися. Якщо автозаправка – це цілий комплекс з додатковими послугами, то час обслуговування збільшується – близько 25 хвилин.
Отже, золота середина у разі різна. Тому важливо покластися на свою кмітливість та правильні підрахунки, що дозволить підібрати оптимальну кількість ТРК для кожного конкретного випадку.