Плановий ремонт резервуарів
Автозаправні станції вважаються об’єктами підвищеної пожежо- та вибухонебезпечності. Пально-мастильні матеріали зберігаються у спеціальних резервуарах, які можуть мати різні конструкції та різну ємність. Для того, щоб дотриматися техніки безпеки та захистити обслуговуючий персонал і клієнтів від неприємностей, резервуари з ПММ повинні бути виконані відповідно до екологічних та протипожежних норм, а також мати надійність при їх використанні. Для цього може знадобитися ремонт резервуарів.
Важливою умовою безпеки є їх герметичність. Резервуари для зберігання ПММ оснащені спеціальною апаратурою, яка повинна контролювати їх стан та обладнанням, що усуває перелив. Крім того, резервуари паливно-мастильних матеріалів повинні мати сигналізацію – світлову та звукову.
Резервуари, що використовуються для палива, в основному мають об’єм до сімдесяти п’яти кубічних метрів. Але, за потреби, можуть мати й інші обсяги.
Враховуючи правила користування, обсяг палива, що заливається, не повинен перевищувати дев’яносто п’яти відсотків від загального обсягу резервуара. Щоб уникнути переливу, необхідно встановити відсічний клапан.
На автозаправних станціях для зберігання паливно-мастильних матеріалів зазвичай використовують металеві горизонтальні резервуари циліндричної форми. Вони можуть бути підземного та наземного розташування щодо поверхні землі. Іноді, якщо це потреба, використовуються металеві ємності вертикального розташування.
Під час ремонтних робіт проводиться обов’язкове зачищення резервуарів. Ремонт резервуарів та їх зачистка провадиться спеціальною підготовленою бригадою, що складається з трьох осіб. Це технічно та фізично підготовлений персонал, який пройшов необхідний інструктаж із розписом у певній документації. Бригада виконує ремонтні роботи у спеціальному одязі без металевих складових. Перед початком робіт керівник із ремонту зобов’язаний перевірити шланги, запобіжні пояси, протигази.
Все обладнання, що використовується, повинно бути заземлено. Проводяться ремонтні роботи вдень іскрозахищеним інструментом.
За правилами охорони праці та техніки безпеки перебувати персоналу в резервуарі при ремонтних роботах можна не більше п’ятнадцяти хвилин, з перервою на свіжому повітрі такий самий час.
Велика увага приділяється безпеці всієї території АЗС. Місця скупчення палива, що пролилося, і мастильних матеріалів повинні бути виключені. Для їх збирання на заправній станції використовують аварійний резервуар, який встановлюється під землею на гідроізоляційний нанесений шар мастики. Такий резервуар може бути близько двадцяти років, якщо сейсмічність місцевості не перевищує семи балів і ремонтні роботи проводяться з постійною періодичністю.