Сучасне обладнання для АЗС
Основне призначення автозаправної станції – продаж ПММ, і для цього необхідне спеціальне обладнання для АЗС: тут повинні бути резервуари для палива, з’єднані продуктопроводами з паливороздавальними колонками (зі спеціальними керуючими ІВ), це основне обладнання забезпечується відповідними контрольно-вимірювальними приладами (системи вимірювання параметрів ); для забезпечення роботи магазину чи кафе встановлюється відповідне торгове обладнання (холодильники, прилавки, стелажі), оснащуються касові вузли (каси, сканери, карт-рідери та ін.).
До того ж роздрібна торгівля нафтопродуктами як вид бізнесу має свої специфічні технологічні процеси. Головний із них — процес роботи з наливом рідини (або газу). Особливості зміни різних характеристик рідин залежно від зовнішніх умов, труднощі їх вимірів під час відпустки породжують специфічні вимоги до систем автоматизації бізнес-процесів на АЗС.
Ці вимоги, з одного боку, покликані забезпечити допустимі похибки у комерційному обліку, з другого — знизити можливість зловживань персоналу, часто добре обізнаного у фізичних властивостях рідкого палива. Необхідно відзначити інші особливості діяльності АЗС: режим роботи 24х7х365; застосування різноманітних форм оплати, зокрема під час роботи з корпоративними клієнтами (талони, відомості, паливні картки).
Крім того, характерною рисою сучасного автозаправного бізнесу є те, що торгові точки розміщені на великих, іноді на величезних відстанях одна від одної та організувати ефективне керування ними за рахунок особистої присутності неможливо. Тому постає проблема оперативного збору об’єктивної (тобто отриманої з мінімальним впливом людського фактора) інформації.
Виникнення останнім часом мереж АЗС оголило і таку проблему, як наявність у мережі станцій, що значно різняться за рівнем послуг та технічної оснащеності (від простих АЗС з мінімальним набором послуг і застарілим обладнанням до сучасних АЗС, що мають інтелектуальні ТРК, мийку, автосервіс, а також магазин та кафе).
При створенні мережі АЗС (наприклад, при купівлі прилеглих заправок) часто виявляється, що на різних станціях є велика кількість не інтегрованих між собою ІВ, що виконують схожі функції. Іншими словами, особливості самого бізнесу та його сьогоднішнього етапу (формування мереж АЗС) висувають спеціальні вимоги і до інформаційних систем, які тут застосовуються.